جشن پدربزرگ مادربزرگ ها


توضیحات

آیا شما هم وقتی از کنار مدرسه دبستان‌تان رد می‌شوید یا در ذهن‌تان خاطراتش را به یاد می‌آورید، خنده بر لبان‌تان نقش می‌بندد؟ مسئله این است که ما با خاطرات‌مان احساس ماندگاری و تاثیرگذاری می‌کنیم. خاطرات ماه مدرسه، بازی‌های بوی راه مدرسه، زنگ تفریح و نشاط و اصلا تخته سیاه مدرسه، یکی از همین خاطرات ماندگار و البته شیرین و اثرگذار است. به‌همین‌منظور، دبستان پیروز 1 سلام، امسال به مناسبت روز جهانی سالمند (9 مهرماه)، جشنی برای پدربزرگ مادربزرگ‌های عزیز برگزار کرد.

در این جشن از پدربزرگ مادربزرگ‌های گرامی دعوت شد تا همراه با نوه‌های‌شان به مدرسه بیایند و خاطره‌بازی کنند. از خاطرات خودشان بگویند و برای نوه‌های‌شان خاطره بسازند. این جشن چه برای پدربزرگ مادربزرگ‌های پابه‌سن گذاشته و چه برای کودکان نورسیده، تجربه‌ای شیرین رقم زد. پدربزرگ مادربزرگ‌ها رفته‌رفته خاطرات خود را به یاد می‌آوردند و برای نوه‌های‌شان تعریف می‌کردند. بعضی‌ها هم از دلتنگی‌‌شان به میز و صندلی کلاس درس می‌گفتند. آن‌ها همچنین با نوه‌های خود یا دیگر کودکان بازی می‌کردند و سعی داشتند تجربه‌ای شیرین برای‌شان بسازند. واقعیت هم همین است:

نسل قدیم با راهنمایی‌دادن و کمک‌رساندن به نسل جدید است که احساس مفیدبودن و زایندگی می‌کند. آن‌ها تجارب زیادی اندوخته‌اند و گرم‌وسرد زیادی روی همین نیمکت‌ها و در طول زندگی چشیده‌اند؛ به‌همین‌دلیل، علاقه زیادی به انتقال تجربیات‌شان به نوه‌ها دارند و تمام تلاش‌شان را برای راهنمایی‌ آن‌ها می‌کنند. در واقع، همه سالمندان دوست دارند با نسل‌های قبل در ارتباط باشند و به رشد آن‌ها کمک کنند. در این جشن نیز پدر و مادربزرگ‌های دوست‌داشتنی، تمام تلاش‌شان را برای خلق تجربه‌ای شیرین برای نوه‌های‌شان انجام دادند. البته مسئولان مدرسه دبستان پیروز نیز برای افزایش شور و نشاط این جشن برنامه‌هایی تدارک دیده بودند:

در این جشن، نوه‌ها برای پدربزرگ مادربزرگ‌ها نمایش اجرا کردند و سپس با آن‌ها وارد مسابقاتی دورهمی و شیرین شدند. مسابقات و بازی‌هایی مانند «حدس ضرب‌المثل از روی تصویر» که هم برای نوه‌ها و هم برای پدربزرگ و مادربزرگ‌ها جذابیت داشت. خاطره‌بازی با گروه دف‌نوازی تکمیل شد. این گروه با اجرای ترانه‌های زیبا، سنتی و خاطره‌انگیز، صفای جشن را خصوصا برای پدربزرگ مادربزرگ‌ها دوچندان کردند. در پایان، پدر و مادربزرگ‌ها برای نوه‌های‌شان آرزوی موفقیت کردند و با آن‌ها عکس یادگاری انداختند.