المپیک پیروز


توضیحات

قوای ذهنی، وضعیت روان‌شناختی و از همه مهمتر سلامت جسمانی، پیوند نزدیکی با فعالیت و تربیت بدنی دارد. به‌ قول معروف، «عقل سالم در بدن سالم» است. علاوه بر فواید و تاثیرات ورزش بر سلامتی، به‌اعتقاد متخصصان، بهترین سن شروع رشته‌های ورزشی به‌صورت حرفه‌ای، سال‌های آغازین دبستان است. هرچند هنوز هم جای کار زیاد است، اما امروزه اکثر مدارس اهمیت بیشتری به تربیت بدنی کودکان می‌دهند. دبستان پیروز 1 سلام نیز که یکی از مدارس پیشگام در این زمینه است، امسال در روز 26 مهرماه و به مناسبت هفته تربیت بدنی، مراسم افتتاحیه المپیک پیروز را با شکوه هرچه تمام برگزار کرد:

در آغاز مراسم، مشعل ورزشگاه به دست یکی از مربیان ورزشی مدرسه و با همراهی دانش‌‌آموزان روشن و به‌دنبال آن، رژه آغازین مراسم برگزار شد. بعد از رژه آغازین، دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله فوتبال، بسکتبال، تنیس، اسکیت و هنرهای رزمی مانند بوکس، کونگ‌فو، کاراته و تکواندو، توانایی‌های خود را به نمایش گذاشتند. خلاصه که هر کسی هر چه در چنته داشت رو کرد و موجبات علاقه‌مند‌سازی دوستان، هم‌کلاسی‌ها و هم‌مدرسه‌ای‌ها به ورزش‌های مختلف را فراهم ساخت. هدف اصلی برگزاری المپیک پیروز نیز همین بود:

هدف المپیک پیروز، استعدادیابی دانش‌آموزان توانمند در رشته‌های مختلف توسط مربیان ورزشی و همچنین افزایش انگیزه دیگر دانش‌آموزان به فعالیت‌های ورزشی بود. هر گروهی که شروع به اجرای فعالیت‌ها و هنرهای ورزشی خود می‌کرد، دیگر دانش‌آموزان با دقت کامل رفتار آن‌ها را بررسی می‌کردند و به تشویق‌شان می‌پرداختند. همین نگاه‌کردن‌ها و الگوبرداری‌ها مسلما در ذهن دانش‌آموزان جرقه‌هایی خواهد زد و آن‌ها را به انجام فعالیت بدنی و پیگیری ورزش موردعلاقه‌شان ترغیب خواهد کرد.

اگرچه المپیک پیروز به مناسبت هفته تربیت بدنی آغاز شد، اما با پایان این هفته به پایان نمی‌رسد. این‌گونه برنامه‌ها با جدیت در طول سال تحصیلی ادامه خواهند یافت تا دانش‌آموزان در کنار درس و آموزش، از اهمیت ورزش و فعالیت بدنی مناسب غافل نشوند. امیدواریم برگزاری این مراسمات ورزشی علاوه بر ایجاد شور و نشاط در دانش‌آموزان، به‌واسطه افزایش فعالیت‌های ورزشی آن‌ها، به تقویت سلامت جسمانی، روانی و هوشی‌شان کمک کنند.