جشن روز دانش آموز


توضیحات

روز 13 آبان متعلق به دانش‌آموزان و مدارس است. این روز به یادبود شهدای دانش‌آموز سیزده‌آبان، در تقویم ایران «روز دانش‌آموز» نام‌گذاری شده است و به‌همین‌دلیل، در این روز‌ تمام نگاه‌ها و خبرها به‌سمت مدارس می‌چرخند. مسئولان مدارس نیز به مناسبت روز 13 آبان و برای گرامیداشت ارزش دانش‌آموزان، در این روز جشن و برنامه‌های ویژه‌ای تدارک می‌بینند. این جشن‌ها و مراسمات خصوصا برای بچه‌های دبستانی و پیش‌دبستانی و باهدف علاقه‌مندسازی آن‌ها به فضای مدرسه و تحصیل از اهمیت زیادی برخوردار هستند. جشن روز دانش آموز دبستان پیروز 1 نیز امسال با رویکردی ویژه و مهمانانی خاص برگزار شد:

کودکان دبستانی بمب انرژی و روحیه‌اند و تنها به یک جرقه برای شعله‌ور ساختن روحیه شادابی و نشاط و انتقال آن به جامعه و مدرسه نیاز دارند. مسئولان و مربیان مدرسه این جرقه را به‌خوبی شناختند و اجرا کردند: مهمانان ویژه جشن روز دانش آموز دبیرستان پیروز 1، دو ربات بزرگ و پرجنب‌وجوش بودند که با اجرای نمایش‌های متنوع، روزی خاطره‌انگیز برای کودکان خلق کردند. آن‌ها همزمان با پخش موسیقی‌های شاد و فرح‌بخش، حرکات موزون و منظم اجرا می‌کردند و کودکان را نیز با خود همراه می‌ساختند. این نمایش‌ها کودکان را به‌ وجد آورد و انرژی‌شان را حسابی تخلیه کرد. علاوه بر جشن‌وپایکوبی، روز دانش‌آموز رسالت مهمی برعهده دارد که مسئولان مدرسه از آن غافل نشدند:

هدف از برگزاری این جشن‌ها و مراسمات، گرامیداشت ارزش و جایگاه اجتماعی دانش‌آموزان است و چه‌چیزی بیشتر از منشور حقوق دانش‌آموزی می‌تواند این ارزش را به آن‌ها القا کند؟! به‌همین‌منظور، در این مراسم منشور حقوق دانش‌آموزی توسط خود کودکان و با همراهی مربیان و مسئولان مدرسه دبستان پیروز 1 نوشته شد و قرائت گردید. برنامه‌های این‌چنینی باعث می‌شود تا کودکان خود را به‌عنوان افرادی تاثیرگذار در جامعه در نظر بگیرند و برای رشد و اعتلای آن تلاش کنند.

در پایان جشن روز دانش آموز دبستان پیروز 1، دانش‌آموزان هدیه ویژه‌ای هم دریافت کردند. این هدیه ویژه عکس یادگاری آن‌ها با ربات‌های جذاب و دوست‌داشتنی بود. دانش‌آموزان بعد از بازی‌ با ربات‌های مهمان، کنار آن‌ها عکس یادگاری انداختند و در همان روز، عکس‌ها را به‌صورت چاپ‌شده و به‌عنوان هدیه دریافت کردند.